Hoppa till innehåll
  • Anslut

    Vad vill du ansluta?

    Anslut privat fastighet

    För dig med villa eller stuga

    Anslut BRF

    För er som äger er fastighet

    Har du redan en fiberinstallation? Under Tjänster hittar du fler erbjudanden för dig som kund.

     

    Anslut flerfamiljsfastighet

    För dig med hyresgäster

    Anslut ditt företag

    För dig med verksamhet

    Övrigt

    Ute efter en internettjänst?
    För dig som ska bygga nytt
    Inför installation
  • Tjänster

    Vad kan vi hjälpa dig med?

    Stadsnätstjänster

    Internet, tv & telefoni för alla

    Avancerade tjänster

    Kapacitet, svartfiber, inplacering m.m

    Har du ingen fiberanslutning? Under Anslut hittar du erbjudanden för dig som inte ännu är ansluten.

     

    Serviceavtal

    Säkerställer en fungerande anslutning

    Smarta tjänster

    Sensornätverk och andra lösningar

    Övrigt

    Kom igång
    För dig som ska flytta
    Guider & Manualer
  • I fokus
  • Driftinformation
  • Kundservice
  • Om oss

    Lunet 🧡 Luleå

    Luleås digitalisering

    Vårt fibernät
    Samarbeten
    Sponsring

    Vi är Lunet

    Om företaget
    Jobba på Lunet

    Nyheter & Press

    Nyheter
    Presskontakt
  • Anslut
    • Anslut privat fastighet
    • Anslut flerfamiljsfastighet
    • Anslut bostadsrättsförening
    • Anslut företag
  • Tjänster
    • Stadsnätstjänster
    • Serviceavtal
    • Avancerade tjänster
    • Smarta tjänster
  • I fokus
  • Driftinformation
  • Kundservice
  • Om oss
    • Om företaget
    • Jobba på Lunet
    • Luleå’s Digitalisering
    • Vårt nät
    • Samarbeten
    • Sponsring
    • Presskontakt
Meny
  • Anslut
    • Anslut privat fastighet
    • Anslut flerfamiljsfastighet
    • Anslut bostadsrättsförening
    • Anslut företag
  • Tjänster
    • Stadsnätstjänster
    • Serviceavtal
    • Avancerade tjänster
    • Smarta tjänster
  • I fokus
  • Driftinformation
  • Kundservice
  • Om oss
    • Om företaget
    • Jobba på Lunet
    • Luleå’s Digitalisering
    • Vårt nät
    • Samarbeten
    • Sponsring
    • Presskontakt
Loading...

Faktura

Vanliga frågor om fakturor och vilka betalningsalternativ vi erbjuder

Hem › Kundservice › Faktura

Allmänt om fakturor

För privatpersoner
För företag
Leverantörsfakturor
För privatpersoner
Pappersfaktura

Om du inte ansökt om ett annat betalningsalternativ får du en pappersfaktura i brevlådan. Som en del i vårt arbete med att minska vår miljöpåverkan vill vi göra dig uppmärksam på att det tillkommer en avgift på 29 kr på våra pappersfakturor. För en avgiftsfri faktura rekommenderar vi dig att göra en anmälan om e-faktura hos din internetbank.

E-faktura – bra miljöval

Väljer du e-faktura skickar vi fakturan elektroniskt direkt till din Internetbank, där du godkänner den och pengarna dras från ditt konto på angivet datum.

Om du vill betala med e-faktura kontaktar du din internetbank för att göra ett medgivande för e-faktura. Du kan antingen vänta tills du har fått första fakturan från Lunet AB och registrera dig vid första betalningstillfället, eller registrera dig via Internetbanken utan faktura.

Vi erbjuder även annan part än den som står på nätavtalet att sköta betalningen av e-fakturan. Gå in på din Internetbank enligt ovan för att anmäla dig, glöm inte att fylla i rad 3 och 4 i formuläret för medgivande av e-faktura.

Betalning med Autogiro

Lunet erbjuder inte betalning via autogiro utan vi hänvisar istället till Internetbankernas tjänst e-faktura med autobetalning. På motsvarande sätt som autogiro kan du få din faktura betald på ett angivet datum. Kontakta din Internetbank om du har frågor. 

Fakturering avseende Serviceavtal sker årsvis och gäller perioden april – mars. 

För företag
Pappersfaktura

Om ni inte ansökt om ett annat betalningsalternativ får ni en pappersfaktura i brevlådan. Som en del i vårt arbete med att minska vår miljöpåverkan vill vi gärna att ni anmäler er för något av våra digitala fakturaalternativ.

PDF faktura/e-faktura till företag

För att förenkla hanteringen både för dig som kund och för oss kan vi erbjuda faktura som PDF via epost eller e-faktura via PEPPOL. Återkom till oss med era uppgifter så tar vi hand om resten. Med elektroniska fakturor minskar vi pappersanvändningen samt gör det både enkelt och bekvämt för alla parter.

Om ni önskar få e-faktura, skicka ett mejl till foretag@lunet.se med följande information:

  • Kundnummer
  • Organisationsnummer
  • Epost-adress för PDF-faktura
  • PEPPOL-id för PEPPOL-faktura

Fakturareferenser och samlingsfakturor

Har ni flera fakturaadresser eller önskar en annan uppdelning av hur fakturorna skickas till er jämfört med idag behöver ni kontakta oss. Önskemål om avvikande adress och fakturareferenser anges per anläggning och förbindelsenummer.

Leverantörsfakturor
Vi tar helst emot er faktura som E-faktura

PEPPOL id 0007:5567132153
GLN 7340109102957
VAN operatör Tieto Sverige

Vi kan också ta emot PDF-faktura

invoice.5567132153@kollektor.no

Referenser

Överenskommen referens/beställare eller så uppger beställare vilken referens som ska anges vid respektive beställning.

Betalningsuppgifter

Plusgiro: 4189704-2
Bankgiro: 865-3776

Använd i första hand de betalningsuppgifter som framgår på din faktura.

När får jag min faktura?

Fiberanslutning
Serviceavtal
Felsökning och supporttjänster
Övriga tjänster
Fiberanslutning
Fiberanslutning

Har du beställt en fiberanslutning fakturerar vi alltid installationsavgiften efter att arbetet är slutfört.

Serviceavtal
Serviceavtal

Våra serviceavtal faktureras 1 ggr/år och betalas i förskott för perioden april till mars. Vanligtvis får du fakturan under mars.

Har du beställt ditt serviceavtal någon gång under året så får du din första faktura inom en månad från beställning. Den avser perioden från när du beställde ditt serviceavtal till och med nästkommande mars månad.

Felsökning och supporttjänster
Felsökning och supporttjänster

Vi fakturerar dig efter att arbetet är slutfört eftersom priset beror på det arbete som behöver utföras hos dig.

Övriga tjänster
Övriga tjänster

Faktureras enligt avtal.

När får jag min faktura?

Fiberanslutning

Har du beställt en fiberanslutning fakturerar vi alltid installationsavgiften efter att arbetet är slutfört.

Serviceavtal

Våra serviceavtal faktureras 1 ggr/år och betalas då från mars till februari.

Har du beställt ditt serviceavtal någon gång under året så avser din första faktura perioden från när du beställde ditt serviceavtal till och med nästkommande februari månad.

Felsökning och andra supporttjänster

Vi fakturerar dig efter att arbetet är slutfört eftersom priset beror på det arbete som behöver utföras hos dig.

Övriga tjänster

Faktureras enligt avtal.

Lunet AB

Lunet äger, driftar och bygger ut fibernätet i Luleå. Ett stadsnät med kunden och valfriheten i centrum. Med fri konkurrens i stadsnätet erbjuder Lunet mängder av leverantörer av bredband-, tv- och telefonitjänster.

Anslut

  • Villa
  • Företag
  • Flerfamiljsfastighet
  • Bostadsrättsförening

Kundservice

  • Vanliga frågor & svar
  • Felanmälan
  • Jag ska flytta
  • Ledningsanvisningar
  • Anmäl schaktskador

Om oss

  • Kontakta oss
  • Jobba hos oss
  • Om Lunet
  • Öppettider
  • © Lunet AB
  • Så hanterar vi dina personuppgifter
  • Visselblåsarfunktion

Hantera cookies-inställningar

Facebook Linkedin

Planerat underhåll

Den 17-18 februari från 22.00 till 06.00 genomför vi ett större fiberarbete som påverkar ett flertal kunder i Lunets fibernät. Arbetet genomförs för att öka driftsäkerheten och skapa förutsättningarna för framtida kapacitetsökningar.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta skapar för dig som kund. Vi arbetar dagligen med att upprätthålla driften i nätet och stävar alltid efter så liten kundpåverkan som möjligt.