För dig med villa eller stuga
För er som äger er fastighet
Har du redan en fiberinstallation? Under Tjänster hittar du fler erbjudanden för dig som kund.
Internet, tv & telefoni för alla
Kapacitet, svartfiber, inplacering m.m
Har du ingen fiberanslutning? Under Anslut hittar du erbjudanden för dig som inte ännu är ansluten.
Kom igång-guider för privat- och företagstjänster i stadsnätet.
Aviseringar om planerade underhållsarbeten i ditt området elle pågående driftstörningar.
Felsökningsguider och felanmälan för tjänster i stadsnätet och fiberanslutningen.
Vad du behöver tänka på när du beställt en installation till din fastighet.
Beskrivning av all utrustning i Lunets fibernät och som finns installerad hos dig.
Vad du behöver tänka på vid tomtarbete och hur du begär ledningsanvisningar.
Vanliga frågor om fakturor och vilka betalningsalternativ vi erbjuder.
Om du ska utföra renovering och behöver flytta på vår utrustning.
Om din fiberanslutning är skadad kan du skicka in din felanmälan här. Du behöver vara helt säker på att felet beror på en skada på anslutningen. Visar det sig att felet sitter i din egen utrustning tillkommer en kostnad för felsökningen.
Om din utrustning inte fungerar ber vi dig att först läsa igenom felsökningsguiden för att se om du kan lösa problemet på egen hand. Om det fortfarande inte fungerar ber dig att ta kontakt med vår support.
Lunet äger, driftar och bygger ut fibernätet i Luleå. Ett stadsnät med kunden och valfriheten i centrum. Med fri konkurrens i stadsnätet erbjuder Lunet mängder av leverantörer av bredband-, tv- och telefonitjänster.
Den 18-19 november från 22.00 till 06.00 genomför vi ett större fiberarbete som påverkar ett flertal kunder i Lunets fibernät. Arbetet genomförs för att öka driftsäkerheten och skapa förutsättningarna för framtida kapacitetsökningar.
Störningar kan förekomma på andra områden inom Luleå Kommun.
Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta skapar för dig som kund. Vi arbetar dagligen med att upprätthålla driften i nätet och stävar alltid efter så liten kundpåverkan som möjligt.
Följ ärendet på vår sida för Driftinformation.