För dig med villa eller stuga
För er som äger er fastighet
Har du redan en fiberinstallation? Under Tjänster hittar du fler erbjudanden för dig som kund.
Internet, tv & telefoni för alla
Kapacitet, svartfiber, inplacering m.m
Har du ingen fiberanslutning? Under Anslut hittar du erbjudanden för dig som inte ännu är ansluten.
Hem › Stadsnätstjänster › För företag
Vilken hastighet som passar er beror på många faktorer. Ni behöver ta hänsyn till hur många ni är som delar på uppkopplingen och vad ni använder uppkopplingen till.
Passar bra för restauranger, butiker och andra verksamheter med okomplicerade krav.
Om ni är flera i verksamheten och vill säkerställa att alla har en bra uppkoppling, kan kommunicerar obrutet via videosamtal och har flera uppkopplade enheter.
För er som har många anställda och som vill ha en snabb uppkoppling för era behov.
Flera tekniska utrustningar, både från oss och er tjänsteleverantör. Här guidar vi er vidare om ni behöver hjälp att komma igång eller felsöka.
Här får ni information om hur ni kommer igång med era tjänster i stadsnätet.
Här har vi samlat felsökningsguider för att ni ska kunna felsöka er anslutning på egen hand. Om ni upplever problem med er uppkoppling ska ni vända er till er tjänsteleverantör i första hand.
Vi har skapat en manual som förklarar utrustningen som Lunet installerar i fastigheten. Läs den gärna för att ta reda på mer om hur allt hänger ihop.
Vill du beställa en internetuppkoppling kontakta någon av våra tjänsteleverantörer här ovanför.
Om du inte är ansluten till Lunets fibernät, kontakta oss för en offert.
Lunet äger, driftar och bygger ut fibernätet i Luleå. Ett stadsnät med kunden och valfriheten i centrum. Med fri konkurrens i stadsnätet erbjuder Lunet mängder av leverantörer av bredband-, tv- och telefonitjänster.
Skicka in din förfrågan till oss så kontaktar vi dig.
Den 17-18 februari från 22.00 till 06.00 genomför vi ett större fiberarbete som påverkar ett flertal kunder i Lunets fibernät.
Arbetet genomförs för att öka driftsäkerheten och skapa förutsättningarna för framtida kapacitetsökningar.
Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta skapar för dig som kund. Vi arbetar dagligen med att upprätthålla driften i nätet och stävar alltid efter så liten kundpåverkan som möjligt.