Kom igång med tjänsterna i stadsnätet
Hem › Kundservice › Kom igång
Vanliga frågor och svar
Det är din fastighetsägare som ansvarar för fastighetsnätet och nätverksuttagen i lägenheterna. Ta kontakt med din fastighetsägare om ditt nätverksuttag är trasigt.
Ta kontakt med din tjänsteleverantör om du upplever problem med din internetuppkoppling. De kommer att kontakta oss om felet sitter i vårt nät eller vår utrustning. Innan du kontaktar din tjänsteleverantör rekommenderar vi dig att följa vår guide för felsökning.
Ett mediaskåp är ett skåp som används för att koppla vidare inkommande internetanslutning mot valfritt nätverksuttag som finns runt om i lägenheten. Din fastighetsägare har information om var skåpet finns i din lägenhet.
Här har vi samlat all information om våra serviceavtal. Du väljer vilken typ av fastighet som avses och kan läsa mer om produkterna.
Befintliga tjänster behöver avslutas av tidigare boende. Vi har ej möjlighet att koppla bort befintliga tjänster. Du behöver kontakta den personen eller fastighetsägaren för att be dem avsluta tjänsterna.
Om du vill byta tjänsteleverantör avslutar du din tjänst hos din nuvarande tjänsteleverantör och gör en beställning hos en ny tjänsteleverantör.
Om du nyligen har beställt en tjänst kan det vara så att tjänsten ännu ej är aktiverad. Ta kontakt med din tjänsteleverantör för mer information. Du kan även ta hjälp av våra felsökningsguider.
Du har möjlighet att välja fritt bland alla tjänsteleverantörer som finns i vårt öppna stadsnät och du tecknar avtal för tjänster direkt med vald tjänsteleverantör.
Du finner information om vilka tjänsteleverantörer som finns i vårt nät här.